Begrotingssubsidies 2022 in vergelijking met 2021 (in €)
Beleids-doel | Naam instelling | Maximaal te subsidiëren 2021 | Kadernota | Begroting 2022 | Voorjaarsnota 2022 | Najaarsnota 2022 | Maximaal te subsidiëren 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
2.1 | Vereniging Fietsersbond | 43.000 | 43.000 | 43.000 | |||
2.1 | Gemeente Noordwijk t.b.v. aansluiting van 1 verkeersregelinstallatie | 10.000 | |||||
2.1 | Gemeente Voorschoten t.b.v. aansluiten van 13 verkeersregelinstallaties | 88.000 | |||||
2.1 | Prorail Utrecht t.b.v. project viersporig Schiedam | 6.577.500 | 404.700 | 404.700 | |||
2.1 | AquaSwets BV t.b.v. veerdienst Maassluis-Rozenburg | 2.229.922 | 876.071 | 876.071 | |||
2.1 | Gemeente Bodegraven-Reeuwijk t.b.v. het koppelen van vijf verkeersregelinstallaties op de centrale | 18.000 | |||||
2.1 | Rijkswaterstaat West-Nederland Zuid t.b.v. bijdrage mobiliteitsmanagement A20 NKG | 400.000 | |||||
2.1 | Gemeente Bodegraven Reeuwijk t.b.v. frequentieverhoging spoorverbinding Leiden-Utrecht in de brede spits | 553.549 | 553.549 | ||||
2.1 | Gemeente Leiden t.b.v. Leidse Ring Noord | 32.700.000 | 32.700.000 | ||||
2.1 | Gemeente Den Haag t.b.v. Verlengde Velostrada | 4.000.000 | 4.000.000 | ||||
2.1 | Stichting Zuid-Holland Bereikbaar t.b.v. exploitatiekosten | 988.167 | 988.167 | ||||
2.3 | Zero Emission Services BV t.b.v. pilot elektrificatie laadinfrastructuur Goederenvervoer over water | 1.100.000 | 1.100.000 | ||||
Totaal | 9.366.422 | 919.071 | 38.758.249 | 988.167 | 40.665.487 |
Toelichting begrotingssubsidies 2022
De begrotingssubsidie aan Stichting Zuid-Holland Bereikbaar t.b.v. exploitatiekosten voor een bedrag van € 988.167 (beleidsdoel 2.1)
Het Programma Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van 8 partijen, waaronder Provincie Zuid-Holland, met als doel de hinder door alle komende renovatie- en nieuwbouwprojecten infrastructuur zoveel mogelijk te beperken en tegelijk te streven naar structurele, duurzame mobiliteitstransitie. Voor de samenwerking is een stichting opgericht. Alle partijen betalen jaarlijks een deel van de exploitatiekosten van deze stichting. Provincie Zuid-Holland betaalt 1/6 deel. De jaarlijkse bijdrage is opgenomen in de begroting op deelproduct 005684 (Programma Zuid-Holland Bereikbaar) onder beleidsdoel 2.1 Snel van A naar B.
De maatschappelijke baten zijn: beleidsprestatie 2.1.3 Slimme systemen en netwerken. Dit draagt bij aan minder hinder bij werkzaamheden en een structurele mobiliteitstransitie (gedrag).
Als alternatief voor het instrument subsidie is opdrachtverstrekking overwogen. Subsidie is gebleken de enige optie te zijn omdat we geen opdracht kunnen verlenen voor de instandhouding van een stichting. Instandhoudingskosten zijn per definitie een subsidie.
Gevraagd wordt aan provinciale staten om de begrotingssubsidie vast te stellen op € 988.167 en deze op te nemen in de begroting.
Boekjaar- en projectsubsidies 2022 in vergelijking met 2021 (in €)
Beleids-doel | Subsidie-regeling-nummer | Titel van regeling | Maximaal te subsidiëren 2021 | Kadernota 2022 | Begroting 2022 | Voorjaarsnota 2022 | Najaarsnota 2022 | Maximaal te subsidiëren 2022 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2.2 | 1.6.74 | Subsidieregeling mobiliteit Zuid-Holland 2017 | 22.648.000 | 10.187.263 | 10.187.263 | |||
Totaal | 22.648.000 | 10.187.263 | 10.187.263 |
Toelichting boekjaar- en projectsubsidies 2022
Er hebben geen bijstellingen plaatsgevonden.